Insinuant svammel av Sjölin

En märklig ocjh på något sätt manipulativ text, då den är argumenterande men skriven litterärt, alltså har någon sorts outtalda premiss och talar till de redan frälsta som bara sitter och nickar…

Det övertygar inte mig i alla fall. Jag är överlag positiv till Björklund och överlag kritisk till den okunskapsskola som sossarna och 68- vänstern gett Sverige. Men jag är inte upp över öronen i Björklund, och lyssnar gärna på vettig kritik. Men Sjölin tillhör inte den kategorin.

Mitt främsta försvar av Björklund brukar vara att han är den förste på 40 år som ser att det finns problem i svenska skolan och försöker göra något åt det, sen är är inte allt guld som han kommer med. Att önska vore ju en blocköverskridande långsiktig plan för svenska skolan. Men med vem skulle Björklund ha den diskussionen med? Sjöstedt? Baylan? Möjligtvis nåt språkrör, om det finns några vettiga. Fridolin är jag än så länge avvaktande till.

Nä, ni kritiker får allt komma med något saftigt om ni ska ha mage att gnälla på Björklund.

http://www.expressen.se/kultur/sjolin-din-skola-ar-ett-fuskjobb-janne/

Lämna en kommentar